Simron på kollo

Nu har Simron åkt iväg på vårens första friluftswekend med Weine och ML Det är synn att påstå att han är ledsen över det 🙂 Tvärtom, det här är kryddan i tillvaron för honom. Och jag tror att alla parter har lika roligt.

Jag sitter och längtar efter potatischips, förfärligt onyttigt och gott, och lägger sig som fetvadd kring mellangärdet, men men, oroa er inte, här finns inga chips annat än cornflakes 🙂 Finns längtan kvar i morgon kanske jag åker en tur med Ossian till Potatischipsmannen och inhandlar en liten påse.

I kväll längtar jag efter mina vänner, skulle vilja ha dem här några dagar, bara prata, vila, äta lite, sepå TV  och ha allmänt roligt tillsammans, Helst skulle jag vilja möta dem som lever med tidegärden, minasystrar i Klaradals kloster med andra ord. Men resten av vännerna skulle också gå bra.

Skall snart logga in på SeniorNets chatt, det är ofta dagens höjdpunkt och värdiga avslutning. DÄR möter jag också vänner, ack så viktiga de är! En del av dem har jag känt i många år nu, det är en stor glädje att ha dessa vänner. De bara finns där, står ut med ens dumheter, ens tjafs och ens galna skämtlynne.

Det kanske inte blir så länge chattat i kväll, jag har liksom andra förpliktelser mot andra människor också, och i kväll är det inte läge att gömma sig hela kvällen bakom en datorskärm.

Ha de !

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

