Objuden, ovälkommen våldgästare

I november fick jag en ytterst ovälkommen besökare som behagade stanna kvar läääänge. Vi är definitivt inte överens om närvaron, och precis när jag tror att vederbörande har fattat uppsägning och vräkningsbeslut, så etablerar den sig igen med kraft.

Med andra ord, för femtioelvte gången sedan i november så har hosta och halsont startat på nytt. Jag är så trött på det så det kan ingen ana, och för all del ganska trött av det också. Jag kan förmodligen inte smitta ner andra, för omgivningen har klarat sig utan anfall av det hela.Så det är ju alltid en tröst i bedrövelsen.

Så här sitter jag alltså med svullen illröd hals och hostar som en galning, Har hostat mig igenom hela natten och är trött, snart arg också. Sådana här våldgästande saker gillar jag inte nä. Undrar du varför jag inte har sagt något om det här innan så är det solklart, jag vill inte gnälla, men NU gör jag det, gnäll gnäll gnäll. Och vi har inte plats för sjukdom nu, här är annat på gång.

Men vaddå, livet är gött i alla fall, jag har överlevt mycket mycket värre saker än det här, så det är till att ta nya tag och se det positiva i tillvaron, bryta sig loss i sinnet från den förlamande känslan av att ”gästen” aldrig ger sig iväg, DEN skall vräkas!

På måndag har vi bott här i ett helt år, för mig har det varit ett år av saknad och sorg, men också ett år av spännande nyorientering. Jag skulle ha gett vad som helst för att kunna ta huset med mig när jag flyttade hit, men det gick ju liksom inte. (lite svårpackat!!!!) Men nu börjar jag vänja mig vid lägenheten, och värjer mig lite när husets missionär sitter och tittar på planskisser för nyproducerade bostadsrätter. Jag flytt int!

Inne i nämna missionärs privata rum ligger hela kattmaffian och sover. Kattja Siames ligger hos sin dagkompis XP Johansson, och hennes nattkompis IXUS sover på en svart pläd där han inte hade kunnat synas om det inte hade varit för de vita tassarna.

Simron går runt och försöker bortförklara varför han luktar schampoo och inte hund.

Själv luktar jag väl vad jag luktar i lugn och ro. Nu ser vi framåt och motar bort halsont och feber, för mig är det viktigare att bli av med den här hyresgästen än att våren kommer, och det kanske ni alla förstår.

Kram till er alla som behöver en sådan!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Objuden, ovälkommen våldgästare

  1. Inga Johansson skriver:

    Vet hur det är. Hostade konstant i ett halvår. Blev inte av med den förrän jag fått lite medikamenter från homeopaten på Lovisagatan. Fast helt borta har den aldrig varit. Hoppas du kryar på dig så du orkar med katterna och våren. Ha en skön helg!

  2. oxen64 skriver:

    Krya-på-dej-kram från mej!

  3. Inga Torsmark skriver:

    Tack för kramen! Här kommer den i retur!!

Kommentera

