Jag ett fruntimmer

I morgon är det dags igen för min favvo grupp fruntimmer funderar. Hoppas bara att jag inte är lika slut i morgon förmiddag som jag var i dag när jag gick direkt från frukosten in och lade mig och nästan svimmade av. Vaknade till av att husets missionär var inne och tog ett blodsockerprov på mig.

Fruntimmer funderar är sååå inspirerande och roligt, jag längtar i två veckor mellan varje gång. Jag har många frågor att ställa själv, och får vara med och besvara en del andra. Ofta är tankarna som yppas av djup existensiell karaktär, och tiden räcker aldrig till, vi har nyssbörjat när vi två timmar senare får reda på att vi skall avsluta. Då gäller det att få tyst på oss,,,,,,,,

Så är glädjen över detta att vara ett fruntimmer, så är jag ett äkta sådant.

Ni har inte sett mig på några dagar, och DET har sina orsaker. Fruntimrets arm har inflammerat på nytt och nu hackar jag i mig penicillin som en höna hackar i sig havre.

Jag blir lite deppig av det här, det går inte att komma ifrån. Jag vill inte hamna på sjukhuset med intravenöst dropp igen,vill bara inte…..

En liten hälsning från mig i all enkelhet var detta.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag ett fruntimmer

  1. Inga Johansson skriver:

    Fundera på! Så länge ni inte fabulerar så…men fantisera är okej. Nu var jag visst ett fjantigt fruntimmer.

  2. macthilda skriver:

    hehe ja vi fabulerar inte, fantiserar inte så ofta heller, men vi kan fjanta oss rejält ibland. Men oftast är det djupt allvariga saker som avhandlas.

Kommentera

