Kattja siames är sig lik!

I nattkändes något helt fel. Jag tände ljuset och fick se klumpiga Kattja sno sig runt prynligar och pryttlingar på näst översta hyllan i en hög bokhylla.

Naturligtvis klarade den olycksfågeln inte av att vända utan att vräka ner en massa grejor på golvet.

Jag blev irriterad och Kattja reagerade med att bli missnöjd och förorättad. Hon började jama så man blev rädd att grannarna skulle bli störda. Så blev det till slut stilla och vi sov ett par timmar.

MJAAAUU, fem! Hon tystnade INTE. I dag har jag en mycket förorättad siames som blänger på mig och alla kuddar. Jag slängde till slut sådana efter hennes nåd!

Varför jag intslängde ut henne från rummet ? Det gjorde jag men då gol hon etter värre. ALLA skall ju inte behöva vakna för att jag och katten diskuterar det lämpliga i att använda belamrad bokhylla som kattgym.

I dag är det seegt!

Jag har haft siameser i nästan hela mitt liv, men aldrig Kattjas like, och jag älskar henne!

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kattja siames är sig lik!

  1. Inga Torsmark skriver:

    Skriv en bok om kattjas alla äventyr!

Kommentera

