Förändringar

Just nu förändras världen så sakteliga omkring mig. Snön faller och för varje gång jag tittar ut genom fönstret ser det annorlunda ut än gången desförinnan. Allt bäddas in i mjukt vitt. OCH JAG SLIPPER SKOTTA!!!

Jag är inte direkt glad i snö egentligen, det lyser upp förvisso, men för mig är nackdelarna så stora att de inte uppvägs av lite ljus. Men det händer i alla fall något, vyerna förändras, folks bilar förändras till utseendet och färgen, ibland knycklas de till på grund av att deras förare haft lite för bråttom i halkan. Människorna byltar in sig i stickade mössor varma halsdukar och sköna jackor, i de flesta fall blir skodonen vettigare också. De blir så förändrade att man ibland inte känner igen dem.

Vad om inte förändras är det faktum att jag har ont i halsen och hostar, Kattja är halvgalen och bröderna Johansson konstant hungriga. Och vad gäller katterna vill jag ju ingen förändring ha egentligen, de är bra som de är. Lite rush i tillvaron så att säga.

Men den stora förändringen som skedde förra året när vi sålde Backen och flyttade, den håller i sig, känslan inför den har väl avtagit något, men det som är sig likt i det fallet är att jag fortfarande saknar den gamla kåken och hästarna. Mina vänner är inte på promenadavstånd längre osv, Den förändringen tar lång tid att smälta för mig.

Men allra längst tid att acceptera en förändring är nog i alla fall tiden det tar att förstå att jag är pastor även om jag inte längre jobbar som det längre. Jag känner mig ibland som om min roll i livet har plockats av mig i och med sjukdom som tillstötte. Jag är fortfarande lyckligast de få gånger jag är i min pastorsroll för några timmar vid en vigsel eller ett dop.

Så av detta framgår att de förändringar jag har lättast att ta in är de som snarligen återgår till det normala igen, nämnligen SNÖ.

Nu skall jag förändra livet genom att syssla med lite annat, ha det bra, vi syns!

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Förändringar

  1. Lola skriver:

    Här älskar vi snön!!!!

Kommentera

