Juldagen

I dag har jag firat juldagen med att jag och Ossian tog oss en tur ner till samhället.  Vi mötte först en man med en vacker strävhårstax, därefter mötte vi en sorts kusin till Ossian och en man i den och mannen hade en vit storpudel i snöre. Det ni. Det måste vara en bragd att köra omkring med en stor hund. Jag har dett dem förr båda två, men i dag var det lite närmare avsyning som gällde 🙂

Ossian hade inte gått på hela december månad, så det var kul att komma ut med honom en sväng. Är inte vädret för galet i morgon så tar vi en tur då också, tror och hoppas jag. Men det förblir nog ett hopp, för vi får besök av Andreas mamma vid lunsch tid.

I vilket fall som helst gjorde dagens tur mig glad till sinnes, livet börjar leva igen, det är härligt. Julen är snart över, och det är lika härligt det. så här är det HÄRLIGT!

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

