Med julen för dörren…

… kan jag bara en gång till i livet konstatera. Julen ger mig panik.

Orsaken till paniken vet jag mycket väl, någon fattas, och det ger mig ångest sedan gammalt. År efter år.  I år fattas en som dog för några veckor sedan, och två andra bara fattas.

Jag gillar inte julångesten som kommer som ett brev på posten. Jag måste nog säga med facit i handen. Tack kära föräldrar för den…

Så går då tankarna till många andra människor som har det så inför julen. En del är ensamma i ensamhet, andra ensamma i tvåsamhet, en del finns i missbrukarsituationer, några jobbar för att de måste och deras schema ser så ut.

Julen är kortvarig i år…. det är bra

Håll modet uppe alla ni som tycker att julen är jobbig, det kommer snart en vardag igen.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

