Sju syskon

I dag har vi varit till grannsamhället och tittat påKattjas syskon, en kull på sju siamesungar. Fem verkar bli vita (pappan till dem är  något så ovanligt som en vit siames) Två blir maskade i annan färg, ena färgen verkar bli mörkare än den andra,  så den kan bli brunmaskad eller ev blåmaskad. Den andra med lite ljusare tecken kan ev bli som Kattja chokladmaskad. Det skall bli spännande att se, för det är vilda gissningar än så länge och några veckor ytterligare.

De låg så fint tillsammans med mamma Noblesse och morfar TinTin. Små smala skära råttsvansar i ändan på nästan vita kattungebakdelar stack fram mellan filtarna. TinTin ägnade en hel del tid åt att tvätta barnbarnen, det verkar vara hans uppgift även denna gång att mocka på barnbarnen. TinTin är rörande i sitt sätt att leva med små kattungar, jag blir helt tårögd av att se den gamle hankatten visa dem så mycket omsorg.

Husets missionär fick hålla i några av dem. De börjar se lite nu, och är sååå söta. De har börjat spinna lite, men också att spotta och fräsa. Med tanke på vad jag har varit med om den senaste veckan så avstod jag för att tafsa på dem, om utifall att jag har några otäcka bakterier eller något.

När vi håller i kattungarna blir det ett fasligt liv på Noblesse som annars är så tyst och lugn, hon jamar sig hes efter dem. Då finns det intensitet i Kattan.

Av hela mitt hjärta vill jag ha en siamesunge, jag kan till och med tänka mig en vit siames, men vi kan inte ha en katt till i lägenheten, så jag får nöja mig med att glädja mig åt dem. Det skall i alla fall bli en rolig dag när vi om x antal veckor kan ta med oss Kattja så att alla Siameserna får leka tillsammans.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sju syskon

  1. Inga Torsmark skriver:

    Vad är det för kön på Noblesses ungar?

Kommentera

