Det blev sju stycken!

Jag kan meddela att nu på eftermiddagen har Kattja blivit storasyster till en kull på 7 små Siameser. Mamman har till och med snott hennes katt-karl för att tillverka dem 🙂

Uppfödaren ringde när det hade fötts 6 stycket, och hon trodde att det var färdigt då, men så hörde vi ett glatt utrop från hennes dotter L  ”Oj här kom det en till” det var alltså nr 7, Och Nu tror vi att det hela är avklarat. De var väntade först på onsdag, men passade på att driva med G och komma i dag i stället 🙂

Om jag skall ha någon, nog är jag frestad alltid, men vi har ju redan en siames och två bonnisar, så det räcker som det är. Men jag skall åka och kolla på dem om ett par veckor. Får vänta så pass länge så att jag inte stegar in med några virusar och så. De är känsliga den första tiden.

Någon kanske undrar om färger,  och jag svarar alla siamser föds vita mer eller mindre, så det går inte att säga än på ett tag.

I dag var det sista samlingen innan jul med ”fruntimmer funderar” jag är fortfarande avslagen efter RosMaris död, men tyckte att det var en lagom grupp att möta trots det som hade hänt. Vi funderade på om vi skulle skrämma igång en grupp ”Gubbar som grubblar” den som lever får se

Nu skall jag göra lite annat innan chatten. Ha det bra mina vänner.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det blev sju stycken!

  1. Inga Torsmark skriver:

    Då måste Noblesse släppt till ganska omgående vid ankomsten till Sala!!

Kommentera

