Ossian i dag

I dag har Ossian namnsdag, Ossian och Oskar tror jag att det var.  Han har ju inte haft någon bemärkelsedag här, så vi skall fira honom genom att gå ner och sätta på batteriladdaren och lägga över honom ett skydd för damm och elände. Han skall få lite vinterledigt nu. Jag hans nästående börjar tro att det skall bli kallt. Jag frös om näsan sist vi var ute, men man vet aldrig, det kan bli en tur till om vädret tillåter.

I övrigt är allt sig likt i bygden, inget särskilt händer, och väl är väl det, för här har genom åren hänt väldigt mycket mer eller mindre otrevliga saker. Jag är en vän av lugn och ro. Det är en gudagåva om något, Hus och hem, värme och kläder, tillräckligt med mat och lugnt, det är vad jag önskar mig, och vad jag har.

Har fått ett uppdrag på lördag, ja visst gäller det en dator, vad trodde ni. Jag skall få middag också, plus middag till min vapendragare missionären.

Just nu pågår en grej som jag skulle vilja vara med på om jag inte hade varit back på penningsidan. (Det kommer inga nya slantar före den 18:e dec) Man har en fika som kostar en hel del att vara med på, och pengarna går till brädor till en fattig församling långt uppe i norra delen av landet. De behöver renovera. Kul ide tycker jag, träffas, ha gemenskap och få fram pengar,  Men som sagt för mig panka människa blev det inte vare sig fika gåva eller bön.  Nåja, det går fler tåg.

Be för dem kan jag ju göra här hemma. Men det känns lite kymigt att inte vara vid så pass kassa att man kunde delta bland de övriga.

Till Kattmormor kan jag meddela att XP och Kattja ligger och sover i Missionärens fåtölj, och IXUS sitter desorienterad i hallen och undrar varför han inte får vara med, han törs inte lägga sig ovanpå i katthögen. Han förstår inte varför HAN inte är den utvalde som det brukar vara.

Nu skall jag göra mig redo för en fika här hemma i köket. Sedan skall vi införskaffa lite mat för några dagar framöver, (Jo det har vi råd till och har lagt undan till)

Varför jag är pank, jaha, ni undrar, det gör inte jag, för det var jag som inhandlade mörkläggningsgardiner till mitt sovrum. och de kostade egentligen mer än vad jag hade råd med.  NU VET NI

Ha det bra alla, vi hörs här endera dagen igen.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ossian i dag

  1. Inga Johansson skriver:

    Har precis fikat med gubben och hunden. Katterna äter i köket. Hälsa IXUS att man ska dela med sig. Det blir hans tur igen. Liten klapp från mig till båda bröderna och blessings till er alla.

Kommentera

