Stråförkortningsenheten har gjort sitt jobb…

… Jag ser ut därefter!  Den här gången står de grå pliggarna rakt ut som på en igelkott i försvarsställning. Det ordnar sig på ett par dagar, så det blir att ta det lugnt. Man får defintivt ínte bli rädd för sig själv vi åsynen av den egna fysonomin i spegeln.

I dag har provtagaren på vårdcentralen utfört sitt ”grymma hantverk” i mina armar i akt och mening att kvickt och lätt tappa mig på en del av mitt blod. Det visade sig bli ett grymt hantverk, men det gick bra till slut. Så nu återstår bara att så småningom få reda på vad dessa prover såg av elände eller inte elände. Det är säkert som  vanligt, blandat.

Vi har även besökt min allra bästa kompis, lilla Selma, än så länge ler barnet när hon ser mig. Selma växer och frodas och är en vackert och sympatiskt barn. Hennes likaledes trevliga bror var dock inte hemma, så därför blir han inte omskriven här i en massa positiva ordalag. Han roade sig på dagis.

Dagen började annars inte speciellt bra, kl 3 vaknade jag av att siamesen Kattja demonstrerade sittande på min bröstkorg, MAT var det som gällde, och vis av erfarenheter steg jag upp och serverade. (hon sitter och gnager på mig annars) När maten var avnjuten började en vild lek mellan henne och IXUS Johansson, de for som galningar i rummet och rammade värmeelementet med stora ljudliga smällar. Mina tankar gick till grannen ovanpå, Hon verkar höra allt, till och med om katten spinner 🙂  Nåja fullt så illa är det inte, men det känns inte bra när skrällena åstadkommer stora smällar mellan 3 och 4 på morgonen.  Och så får man ovanpå allt lust att säga icke pastorala ord…. hm…

Nåja till slut slocknade dom – och jag – och vaknade till ny glad morgon strax innan 7

Glad och glad, inte så sprittande glad kanske, men dock inte ledsen och det är en väsentlig skillnad. Frånvaron av nedstämdhet måste vara glädje, så som jag ser det. och därför är jag en relativt lycklig människa hur livet än ser ut.

Nu skall jag ägna mig åt en stilla stund innan det blir dags för den livliga och trevliga Seniorchatten.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Stråförkortningsenheten har gjort sitt jobb…

  1. Inga Johansson skriver:

    Har också besökt samma typ av institution för stråförkortning. Hon tog fram den stora saxen så det blev inte mycket kvar. Åderlåten har jag också blivit. På torsdag ska farbror doktorn titta på mig. Vi får se vad han säger. Hälsa till grabbarna. Ha det bra i er lya.

Kommentera

