Regnet öser ner…

… för en stund sedan var vi ner till kyrkan med en av dem beställd sak till julmarknaden som skall gå av stapeln i morgon. Därefter åkte vi till bankomaten och tog ut lite kontanter. OCH REGNET VRÄKTE NER!  Och då menar jag verkligen VRÄKTE, det var så pass att till och med jag använde paraply, och DÅ REGNAR DET.

Därutöver har vi  satt upp våra adventsljusstakar och hängt adventsstjärnan i köksfönstret. Det lyste upp en hel del. men vi har konstaterat att vi är ganska ensamma om just adventsljusstakar här. Vi misstänker starkt att vi har hamnat i en bygd där samma ljusstakar går under namnet julljusstakar.  Vi får vänta ett par dagar, sedan vet vi. Ute på landet gjorde man ju som man ville med den saken, och för all del, det gör jag fortfarande om jag så skulle vara ensam om det.

Det är inte skrivit något i Bibeln om detta, så jag tar det med ro, människopåfund måste vara fria att göra precs vad man vill  med. Såsom semlor och Adventsljusstakar osv.

Nu ett par dagar har vi varit i farten ordentligt, Det har handlat om olika sjukvårdsbesök, fötter har behövt tillsyn, hörseln har krävt sitt, och hjärtat skulle examineras det också. Det senare var faktiskt OK och det är en stor glädje. Dels är hjärtat OK, dels kan man inte gärna kalla mig hjärtlös  🙂

Å andra sidan så är det som det är med allting. Ibland ler jag mot livet, ibland tar jag det bara med ro.

Nu skall jag syssla med annat, Ha det så bra kära vänner, vi syns här endera dagen igen.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Regnet öser ner…

  1. Inga Johansson skriver:

    Ett gott hjärta har du. Önskar er alla en trevlig första advent med ljusstakar och stjärnor. Här på landet behöver vi verkligen alla ljuspunkter som finns i livet.

Kommentera

