Nu så…….

…Struntar jag i alltsammans!

jag är trött i huvudet. Ängslig för framtiden blir jag bara jag ser på TV. Vården eller icke vården eller vad man skall kalla det sätter spader på mig. Min journal är tjock som en bibel, och förstår jag budskapet rätt så bör jag själv se till att komma bort så att man slipper ta hand om mig……

Men mig får de inte bort genom att skrämma vettet av äldre människor. Jag har hängt med för länge mot alla odds för det. Jag har alltid fått den hjälp jag har behövt, men det är visst helt förfärligt ovanligt om jag förstår det hela rätt.

Är det journalistskrämsel aktivitet som är på gång nu igen, eller vad är det nu.

Jag tänker i alla fall trotsigt leva vidare, tills den dag andra krafter får mig att lägga näsan i vädret.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nu så…….

  1. Kära du,
    ”Gör er alltså inga bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.”
    Matt 6:34
    Kram!
    Emma

    • macthilda skriver:

      Tack Emma, det betyder mycket!!!!
      Skall sanningen fram så var jag mest arg på tjatet om den dåliga vården. Det berör äldre människor väldigt djupt, och jag möter varje dag människor som är otrygga inför framtiden. Själv KAN jag ju ev också drabbas, men det är en annan fråga 🙂
      Ha det bra!

Kommentera

