Det fungerade även i regn

I dag kunde jag inte hålla mig längre, jag var helt enkelt tvungen att ta en tur med Ossian igen, man vet ju aldrig när det tar slut med sådana begivenheter vid den här årstiden, rätt vad det är så är det FÖR kallt.

Så i dag prövade vi det där med regn, hehehe. Det gick bra det också, jag körde några km och tyckte att det gick bra det också. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Mina kläder var väl lite så där lagom bra för väderleken.

I kväll jobbar Kerstin och jag med hennes dator och hon har skaffat sig en lektion i att göra Powerpointpresentationer samt lärt sig spara på minnespinne osv osv osv, Vi har även talat via skypes videofunktion med Kerstins släkting i New York. Det var kul. Tänk vilka tider vi lever i. När husets missionär jobbade i Sydamerika så fick man vara glad om det blev ett telefonsamtal en gång varannan månad, och breven tog si så där 2 veckor på sig. Nu sätter man på datorn, klickar på några knappar, och kan både se och höra. Jag gillar detta alltså, det är bara så.

Hur morgondagen skall se ut har jag ingen aning om. Jag skulle gärna ge mig ner till Kyrkan men så har de en sånggrupp där som skall spela och sjunga, och då är det mycket svårare för mig, jag klarar inte av ljud så bra, speciellt inte musik. Så jag tror det blir att  häcka här hemma.  Man vänjer sig…..

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

