I körka i dag igen

Jaha, så har Ossian dragit ner mig till kyrkan i dag igen 🙂   Men nu börjar de vänja sig vid honom.

I övrigt har det inte hänt något här, det blir lite händelselöst ibland, men det är bra, för då händer det åtminstone inget dåligt . Jag har varit ute med Ossian lite, och det har gett mig hisnande upplevelser att komma ut i höstsolen. Det har varit så vackert att jag har varit rent lycklig.  Men i dag nöp det lite i kinderna, så snart blir det nog lite väl frostnupet att köra omkring för nöjes skull. Och förresten ju kallare det blir ju jobbigare blir det att veta hur långt man vågar åka på en laddning,  det försvinner ju en del energi med kylan så att säga, Batterier är batterier.

Men jag tycker bättre om livet med Ossian än utan honom, den saken är klar.

I morgon kommer jag att sammanstråla med min gamla jobbarkompis på tidningen, han vet inget om detta än så jag har ett övertag. Och övertag gäller det att ha, vi är mästare på att slå käft med varandra, Detta utvecklades tidigt i gemenskapen och efter 30 år och lite till så är det finslipat om man säger så.

Allt eftersom åren går blir jag mer och mer tacksam över vännerna som Gud har gett mig, och sörjer djupare dem jag har förlorat. Mest dem jag förlorade medan de ännu levde, det gav de djupa såren, döden kan vi inte göra något åt, och den har ett visst mått av fölåtelse i sig också för den delen.

Men Lennarth är inte döer, han är lika levande som jag, och i morgon skall det bli kul.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till I körka i dag igen

  1. Inga Johansson skriver:

    Kul att du kommer ut och ser dig omkring. Snart kommer du väl att börja geocacha också. Det är trevligt att träffa gamla jobbarkompisar ibland. Vi är ett gäng som träffas regelbundet och ursprungligen jobbade vi hop under några månader hösten 1985. Tänk hur mycket de månaderna har påverkat våra liv. Ha en bra dag! Sköt om dig, Ossian och alla de andra.

Kommentera

