Livet med Ossian

Om det har blivit mer fart på mig sedan Ossian kom hit till gemenskapen.  Näää det har det väl inte, jag sitter ju och går så att säga. Men jag har kommit ut lite mer vilket är en fördel. Och en annan stor sak:  Folk hejar!!!!!  man hejar i garaget, man hejar på trottoaren, man hejar när man hållit på att köra över mig.

Men en sak är fasansfull. Jag förväntas att ”Promenera” med Ossian på gångbana ellerCykelbana där sådana finns, och är det då mörkt kan man nästan ge sig på att mitt i alltihop när man möter en bil med en halv meter tillgodo så kommer det en cyklist utan lyse framfarande ur tomma intet. Trottoarkanten ligger i sådana fall oroväckande nära höger hjulsida för mig, och ett fall där, huuuu jag vågar inte tänka på det, det höll på att inträffa i förgår kväll.

I går var vi ute i solskenet Läs jag och Ossian så blir det rätt. Vi körde längs med vägen nere i dalen, där står det en radda vitstammade hängbjörkar som fortfarande har massor av löv kvar, löven är guldgula och det är mer av det guldgula på marken. I solen och motljuset blev det hela en underbar upplevelse av färg och ljus.  DET gillade jag så att jag nästan fick kalla kårar utmed ryggraden. Kallare än dem som hösttemperaturen bjöd på!

I dag var det kallt om näsan, och i morgon tar vi vilodag om inte solen mot all förmodan skulle lysa något oerhört och sommartemperatur infinna sig!

Men färdigkört för hösten är det inte förrän det blir halt. Jag har fått ner den finaste toppluvan från vinden, så nu går det ett tag till.

Om jag kan prata om något annat än Ossian, ja det såg ni väl, löv och sådant också……..

och så det där med katt förstås,  dom mår bra alla tre!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Livet med Ossian

  1. Marita Hagelvik skriver:

    Du kanske ska ha hjälm istället för luva…. och skinnhandskar………. och reflexväst……..!!!!!!!!!!!

  2. macthilda skriver:

    Reflexväst har jag, skall jag kränga den över mötande cyklist måhända! 🙂

  3. irisnilsson skriver:

    Jättehärligt att du kan komma ut lite mer på egen hand!!!!

  4. Marie-Louise Börjesson skriver:

    Grattis till Din nya bekantskap! Men var försiktig. Hjälm vore kanske inte så dumt. Du kanske kan ha ridhjälm. Kram M-L

Kommentera

