Ossian och jag

Såja, då är det väl dags för presentationen av Ossian då.

Jag har förstått att det har engagerat en hel del det här med Ossian, och det är ju klart, ni har inte direkt fått några ledtrådar. I dag var det så dags att presentera Ossian lite närmare, bland annat nere i Slättenkyrkan där de var ytterligt medvetna om att han skulle komma ner med mig på eftermiddagen.

Vädret var kylslaget men vackert, så det var skönt att ta sig dit ner. Det är förresten inte speciellt långt dit heller för den delen.

Nyfikna nu, ja men så då skall jag sätta hit en bild:

Ossian är ett handikappfordon, men användes ofta även vid golfbanorna och är då utrustad med attiraljer för att fästa golfbag osv.  För mig är han ett under, jag orkar ju inte gå så långt med mina värkande höfter, och det är Backigt där jag bor. Nu kan jag ta mig till någon plats där det är plant och lättare att promenera.

Ossian Olsson är det korrekta namnet på Ossian. Och ni som känner oss vet ju väl sedan länge att alla grunkor har namn, Så även denna maskin

Tack att ni har stått ut med mitt skämtlynne!

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ossian och jag

  1. Marita Hagelvik skriver:

    Oj, oj, oj……… Jag vill komma och prova att köra ditt nya åk…….Va häftigt och roligt för dig och viken frihet för dig. Grattis!!!!

  2. irisnilsson skriver:

    Tack ewa för ditt skämtlynne vad vore livet utan det .-D Det blir väl toppen att få åka ut med Ossian!! Grattis.

  3. IngBritt skriver:

    Det är bara att gratulera att du träffat på en karl som du har så mycket nytta av, får han bara lite ”glöd” mellan varven så bråkar han inte. Och inte stör han när inte du vill bli störd. Helt perfekt.
    🙂 🙂

  4. Inga Johansson skriver:

    Grattis till Ossian! Verkar vara en bra karl du skaffat dig.

  5. elsecarla skriver:

    Grattis Ewa. Endelig hittade du en bra ”karl” som du kan få mye glede av. Herligt å ha frihet til å åka dit, man önsker uten at väre beroende av andre enn ”ham”. Lykke til.

  6. Inga Torsmark skriver:

    Bäste Ossian!

    Din partner kan ha häftigt humör ibland. Du ska behandla henne mjukt för då kan ni ha roligt tillsammans. Ni två kommer att bli ett rart litet par!!

Kommentera

