WOW !!!

I dag har vi haft ett ärende i Tranås, och fick en underbar resa bland de sista intensiva höstfärgerna. Körsbärsträden lyste så att det gjorde ont i ögonen, ekarna på sitt sätt, fast lite dovare. och jag höll på att omkomma av glädjefnatt inför alla dessa vackra vyer med färger, sjöar och stugor. Bland annat körde vi förbi en kyrka så annorlunda och så vacker bland alla höstfärger att jag blev färdig att flytta till det samhället med en gång, Örserum heter platsen.

Nåja när det värsta fnattet hade gått över bestämde jag mig för att stanna i Norrahammar. 🙂

Vi träffade en ny kompis i Tranås, Ossian O, det var en trevlig bekantskap, kommer att skriva mer om Ossian när jag träffar honom igen…… för det kommer jag att göra ! En kille med fart.

Väl hemkomna tyckte jag att jag kunde gå ner till bönen vid 15.30, och sedan var jag så trött att jag blev riktigt ledsen och bara lade mig raklång på sängen utan att kunna vila. Borde veta bättre än att gapa över för mycket.

Men kvar finns minnet och känslan av det vackra som dagen bjöd!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till WOW !!!

  1. Inga Johansson skriver:

    Visst har det varit så vackra färger i naturen den här hösten. Har njutit av att vara ute och geocacha. Igår blev det nästan för mycket med tanke på min förkylning. Fått vila idag. Bara en liten runda.

Kommentera

