Väntans tider

Nu går bröderna Johansson i väntans tider, deras uppfödare kommer och hälsar på på tisdag. Det skall verkligen  bli roligt att se hur hon upplever bröderna nu. Det är ett helt år sedan hon träffade dem senast.

Nja, inte för att jag vet om bröderna har fattat att hon är på ingång, men man vet aldrig 🙂

Vi vänter på annat också,  – på vintern!!!!

För första gången i år har jag frusit när jag stod en stund utomhus och pratade. Det blåste isiga vindar, snålt som bara den. Konstigt egentligen, för några veckor sedan hade vi samma temperatur, men det kändes inte lika kallt i vinden.

Kalla vindar och elaka människor kan få mig att vilja gå i ide över vintern, Än så länge har jag bara haft närkamp med de kalla vindarna, så jag får väl hålla mig vaken ett tag till 🙂

I morgon skall jag delta i gruppen fruntimmer funderar, det är en intressant upplevelse som jag är glad att jag fick vara med om. Det är många år sedan jag längtade efter någon samling på samma sätt som jag längtar efter dessa….. Härligt är vad det är, ett utbyte av tankar och  funderingar och inget ämne är tabu, inget tyckande dumt, det är meningen att saker skall ställas på sin spets. Det passar mig ypperligt må jag säga. Det känns som om jag hade blivit myndigförklarad efter flera års vistelse vid sidan av, Det är skönt och kul. Synd bara att jag inte orkar så mycket, har svårt att hålla tankegångarna länge osv. Men jag får lyssna och le ganska mycket….. Härliga fruntimmer är vad det är.

Vi är svenskar och invandrare, vi är från olika sammanhang, en del av oss är gamla invanda frikyrkomedlemmar, pastorer och annat folk om vartannat, andra har inte samma bakgrund, en del är aktiva i Sv kyrkan, någon är väl inte aktiv alls.  Det här passar mig, men de som känner mig har redan lett igenkännande och sett att nu har hon allt hittat grotta att sitta och morra i 🙂

Nu skall det chattas

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Väntans tider

  1. Inga Johansson skriver:

    Ser fram emot att träffa er alla, fyrbenta som tvåbenta. Må så gott tills vi ses.

Kommentera

