En får la höra av sej

Några dagar sedan jag skrev nu!  Har inte haft lust, har känt mig ledsen och nedstämd, det är ganska ovanligt för att vara jag, men så har det varit. Det är inte mer med det.

Om det har hänt nåt, nääää, om jag har haft anledning att deppa, nääää. Det är en vanlig överflödsdeppighet som drabbade mig. Men nu är det lite ljusare, Internet går ju att nå igen även om det är aningen instabilt.

I dag har vi varit på träff för pensionerade pastorer och missionärer. Det är en bra pensionärsträff, för det första känner jag igen alla för det andra är det bara träff en gång om året och det kan jag ju alltid orka med. Annars är jag ingen vän av pensionärsträffar.

I morgon kliver vi ner i åldrarna, det är tänkt att vi skall åka till Gustav 5 år i dagarna och gratta honom till födelsedagen. Han och hans bror Oskar är världen härliga killar så det skall bli roligt. Tänk att vi fick ihop det till sist, tid att åka till Gustav alltså. Det har varit mycket på tapeten.

I kraften av korstecknets välsignelse känner jag mig ännu trots att flera timmar sedan förflutit sedan jag upplevde det. För många är det helt galet med sådana tecken, för mig är det en oerhörd upplevelse. För mig finns det inget större än detta: i Korsets tecken skall vi segra. Segra över det som är vår död, vinna evigt liv.  Det är gott att bli påmind om det genom ett enkelt korstecken gjort av en kollega i en andaktsstund. Vad han sade orkar jag inte komma ihåg, men korsets tecken vidrör mig djupt i mitt innersta…… Ibland är det så.

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En får la höra av sej

  1. Maria Daninge Johansson skriver:

    Du är den mest fantastska underbara människa jag mött, Ewa!!! Önskar att du kunde tycka om dig lika mycket som jag tycker om dig!!! Kram<3 Hjärnkompisen Maria

Kommentera

