Dagarna kilar iväg

Nu har jag haft en ny dator att pilla med ett tag. Nä den är inte min, den tillhör min gamla kompis K. Jag är bara vaktmästare på den, precis som jag var på hennes gamla…. Men roligt har jag haft. Speciellt i dag när jag hade ett videosamtal på msn med mig själv 🙂

Ja ja så är det, man är smått galen, men det är gratis.

Jag har lite funderingar de här dagarna, funderingar på livet, och livet efter flytten i synnerhet.  Det är svårt för mig att lära känna nya människor, jag kommer inte ihåg hur de ser ut eller vad de heter hur jag än beter mig. Skulle kunna möta närmaste grannen tre meter från huset och det skulle vara slätt i hjärnan på mig om jag frågade mig vem det var.

På så sätt var det lättare på det gamla stället där jag kände igen folk sedan förr. Synn att det blev som det blev…. tolka det som ni vill ni som har varit berörda…  Jo jag vet, sanningen är ork och pengar för att kunna fotsätta att äga ett gammalt hus, men det fanns annat också, inslag av ensamhet som gjorde ont.

Tur att Viking finns, en äldre man på 95 som jag har känt i många herrans år, honom känner jag igen och kan prata med, välsignade människa!!!!

åsså finns det några till, men i huset och grannskapet är det noll. Att bo i en by innebär att alla känner alla, att bo i en trappuppgång innebär att man känner ingen. Varför blir gemenskap farligt ju närmare man har ytterdörren till boet…. hm’

Om jag kan träda människor nära för att få kontakt. Nja, det är svårt med skadan där vid lag. Jag har ju ganska hårdhänt fått lära mig att den märks…..

Men NU ett par dagar skall jag umgås med folk jag känner. det skall bli HÄRLIGT.

Och i morgon skall jag till hårförkortaren på stråförkortningsenheten för att snygga till det där moppliknande jag har på huvudet. Efter det skall jag vara datorkonsult till den person som äger datorn jag har jobbat med ett par dagar.

och NU:  EN KVÄLLSMACKA!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

