Jag har mött honom igen

I dag när vi var och tankade blev det en härlig upplevelse, På mackens platta stod en välkänd figur med sin 4-hjuling, A, min gudson, grabben som jag har älskat så högt i hela hans liv och älskar än. Han är härlig A, han drar sig inte för att krama om gamla tanter på macken inför allas åsyn. Tänk att detta att möta honom fortfarande får mig lika lycklig som när han var en liten parvel.

När han gav sig iväg gjorde han det på ett sådant sätt som skulle ha fått vilka gamla tanter som helst att förfasa sig över dagens ungdom, men han visste att vi skrattade gott åt synen. Fort gick det, och lät gjorde det. Han visste att han roade gamla hojåkare.  Om hans kompis som kom bakefter visste det vet jag inte.

Det finns så många härliga ungdomar i vårt land, Jag saknar tiden då jag arbetade bland dem och med dem, De gav så mycket genom sitt raka härliga sätt att leva. Tids nog blir vi gamla, tillstukade och misslynta.  Vad gör det om de har en ring i örat osv, så länge de verkligen bryr sig om andra människor. (de brukar ofta ta större ansvar än vad många anar)

Jag älskar de unga, att se på dem, att vara med dem, och att bjuda dem på middag.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

