Struuuuul

Nu är jag färdig att säga upp all bekantskap med min internetleverantör. I morse lyste modemlampan för internet rött. och det fortsatte den med hur jag än gjorde, och sedan även hur supporten än gjorde.  Vi fick ta till ett annat modem som låg och skräpade (ett nytt) Resultat min dator gick upp via lina, för det här är inget trådlöst modem som vi är borskämda med. Men missionärens dator funkade inte. Och det är annat också som vi inte kan jobba med. Så nu har jag beställt ett nytt modem från internetleverantören. Vi har inte trådlöst bara för att det är roligt här i huset, vi behöver det.

6 timmar har jag slitit med uppkopplingseländet, vi har en lina tvärs igenom missionärens rum och korridoren, ingen av oss gillar det.

Resultat, nu kan jag inte komma till nattklubben även om jag orkar, Missionären jublar inte om jag dånar in till henne mitt i natten för att lägga in överflödig sladd (här oftast kallad lina)

Snart sitter vi med mobilt internet båda två, eller så sitter vi med fiberkabel, (det skall läggas in i huset, men NÄÄÄÄR DÅ.

I övrigt är jag ganska glad och tacksam.

hej och kram

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

