Livet är en gåva

— ja så står det överst till höger på min blogg här. Så sant det är. Jag har inte gjort något för att få livet, inget har jag kunnat göra för att överleva heller i och för sig.

Livet har inneburit mycket glädje, många sorger, för att inte tala om faror och sjukdomar, men det kvarstår dock att det är en gåva. I vilket skick livet än visar sig och hur vindarna än blåser, så är det en gåva……

Jag är och har alltid varit glad över den gåvan. Jag hoppas innerligt att jag har förvaltat den på bästa sätt.

Gåvogivaren, ja det kan vi människor ju ha olika åsikter om, men för mig är det Gud. Jag vill leva i hans närhet och atmosfär så länge jag andas. Det är mitt enda sätt att leva tacksam över den gåva livet är så som jag ser det.

Länge leve livet!

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Livet är en gåva

  1. sr Inger skriver:

    Jag tycker allt att Du är en gåva. Så det så.
    sr Inger

Kommentera

