Tuffa lördagen

I dag blev det värre än jag trodde!

Dagen började bra, vi köpte en dator till K, och den hon ville ha fanns i lager, så där blev allt bra, Hon har sin dator hemma nu, och vi skall jobba lite med den på onsdag är det tänkt. Det var alltså den fina goa biten av dagen.

En annan go bit var att Gustav med broder och moder kom på besök, vi åt middag på Ikea, det var både roligt och gott. Killarna och jag hade jättekul tillsammans.

Men sedan satte det igång. Jag skulle uppgradera AV programmet på VÅRA egna datorer, och det var där det blev tuff. Det visade sig att det inte fanns någon CD spelare på Missionärsdatorn sedan hon tappad den i golvet från hög höjd, Att något skulle ha gått sönder begrep jag nästan 🙂

Det gick alltså inte på vis i världen att få till det. Jag övergick till min dator och det gick som en dans, tack och lov att något gick mig väl i händer, Sedan dess har jag ägnat timmar åt Missionärsdatorn, Till slut lyckades jag att ladda ner programmet från internet och aktivera det med den nyckel vi redan hade, Puh.  Men sedan kom nästa problem, Det hade uppstått ett fel, så det gick inte att uppdatera virusfilerna, Alltså, ut på internet igen, efter 10 försök så lyckade jag faktiskt med den manövern också, och nu är MISSIONÄRSDATORN i arbete igen med fungerande AV program. Jag är spyfärdig men beundrad av missionären för min stolta insats i hackandets ädla konst.

Hoppas att det håller nu, och ni, ta det där med hackandet med en nypa salt, det var bara vanligt hederligt arbete med att få tag i en redan betald produkt och få den att fungera.

Jag är TRÖTT bara så att ni vet det,

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tuffa lördagen

Kommentera

