en mellandag (fredag)

Jag gillar mellandagar, det blir ingenting gjort, men de är sköna och vilsamma. Det fanns alltså ingenting på agendan, till och med Husets missionär drog iväg, så jag fick huset för mig själv, Det var jag och fyrbeningarna hemma.

Jag grunnade över om jag skulle ta itu med att installera nytt Antivirusprogram, men det verkade jobbigt, så jag lade ner projektet under begreppet mellandag är vilodag 🙂 Det finns några dagar till att ge på så att säga.

I morgon kommer livet att gå i datorernas tecken, KB och jag skall ut och härja i stadens datorbutiker, det skall bli trevligt. Men det verkar som att den dator hon är intresserad av inte finns i lager, vi får se, annars får vi tänka om, Jag har redan tänkt lite och har förslag på några alternativa datorer . Sedan skall det installeras AV program även på det stället, så vi får se vad som blir gjort.

Jag är alltid liiite rädd när jag har sådana här uppdrag, Tänk om jag väljer fel dator åt vederbörande, eller missar en bättre som stod på hyllan och smög sig undan mina blickar. Tänk om det krånglar när jag skall installera den och diverse program.  Ja ja ja, jag vet att det är dumt tänkt, jag vet att jag har sysslat med sånt här i mer än 20 år,  Så det går bra! Det gör det.

Det här med datorerna ger livet guldkant, den enda haken är egentligen att K bor fyra trappor upp utan hiss-  pust. Men hennes nya dator får ta vägen hit om för att installeras om servas osv-

Nu skall jag chatta, de andra gamlingarna är väl redan igång.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till en mellandag (fredag)

  1. IngBritt skriver:

    Hmmm… ja ja gamlingarna ja de hänger med. 🙂 🙂 🙂

  2. Inga Torsmark skriver:

    För oss gammlingar är datorer livets efterrätt!! Samma sägs om barnbarn.

Kommentera

