Ändrade planer

I dag fick vi ändrade planer. Det fick ju gå det också, vi hade inte talat om för Kattja att hon egentligen skulle hälsa på mamma och morfar, Vi lämnade djuren hemma och drog iväg till IKEA i stället. Det var trevligt som omväxling faktiskt. Vi tittade på en klädgarderob som vi är intresserade av, och sedan vi fikat sprang husets missionär omkring och småhandlade i omgångar 🙂

Jag satte mig i en soffa vid ingången och studerade människor (mitt stora intresse)  Det var kul. Ett tag satt det ett underbart gäng i soffan framför, en svensk äldre man, en svart man i vit huvudbonad och vit särk, han hade sin dotter med sig.  De båda hade roligt, och ju roligare de hade, ju surare blev den svenske mannen. Jag iaktog,  Till slut brast den svarte mannen i skratt och jag också, och sedan var det färdigt, det blev riktigt roligt faktiskt. Rejält roligt, men tyvärr den svenske mannen avvek. Men vi skrattade inte åt honom, vi skrattade åt mannen och hans dotter och deras underbara skämtsamma samspel.  Förutom att de var trevliga så var de även vackra att se på.

Till slut tjatade jag till mig en varm korv av missionären när hon var på besök i soffan, och så fortsatte tittandet ett bra tag till.

Det måste vara nåt fel på mig alltså, jag har aldrig varit på sjukhuset eller på IKEA eller nåt sånt utan att få kontakt med flera personer och vi har roligt tillsammans.  Men i trappuppgången där jag bor är det bara en som hälsar. Jag tror att jag skall dra med mig hela rasket till IKEA då kanske det spinner loss.

Såja, nu skall jag varva ner för dagen, i morgon stundar datorsupport, skall kolla upp en äldre dator som är seeeeeg, vi hoppas på pension för den så det blir en ny att härja med. Jooo, jag är vaktmästare på några datorer, har jag inte talat om det`Aj då.

men så e de

Ta väl vara på er, vi syns!

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

