Ett livstecken

Hej, här kommer ett meddelande som skall visa att jag fortfarande är i livet (och hörande) I dag har jag tvingat mig ut ur huset, Simron skulle till djursjukhuset för att klippa Klorna, och jag var tvungen att ta mig in i stan för att köpa ett nytt antivirusprogram, Jag hade en så sagolik tur att jag hittade en uppgradering, det sparar klöver det.

Nu kommer det att gå i datorernas tecken några dagar, en veckas tid och lite mer. Jag skall till en dator som jag är vaktmästare på, den visar tydliga tecken på att närma sig livets slut enligt ägaren. Jag skall allt kolla det jag, kan jag få den OK skall den också få ett AV program installerat. Annars tillkommer det roligaste av allt, att inhandla en ny dator tillsammans med ägaren och få en ny liten dator att vara vaktmästare över.

Lite känns det som att livet håller på att återvända efter flytt och skada i axeln, och allt som har varit det senaste halvåret. Jag har väntat på detta, det kommer väl att gå fram och tillbaka som vanligt, men det är gott att åter skåda ljuset.

Fortfarande gör flytten och allt omkring den mig både arg och ledsen, men det har mildrats en del. Det är gott så långt.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ett livstecken

  1. Iris skriver:

    Skönt att det börjar vända och du kan se framåt igen, allt tar sin tid vet du! Kram

  2. oxen64 skriver:

    Livet går vidare, ibland upp, ibland ner, men nog är det härligt att leva!

Kommentera

