Ljudliga upplevelser

Hörapparaternas införlivande i min tillvaro går över hövan bra. Jag kan använda dem hela dagarna utan problem, det är inte illa så här i början har jag förstått.  I dag gick jag dock bet på uppgiften att klara ut det hela. Vi var på ICA MAXI  och DET NI, det var katastrof minst sagt. Där var ett helt otroligt sorl, kärror kördes hit och dit och truckar osv, Barn fanns det också, det verkade som om det gick tre barn per varje vuxet par, och att alla barn skrek och for omkring på en gång, Jag flydde fältet……..

Jag satte mig vid kassorna och väntade på husets missionär, då kom de barn som jag hade flytt ifrån, joo det var en speciell grupp av dem, och så var kaoset ett faktum igen. Men jag hade bestämt mig, jag behåller hörapparater på. Jag lyckades, men det var en befrielse när vi gick ut, för att inte tala om när vi satte oss i bilen och åkte iväg. Jag hade huvudvärk och mådde illa och såg alla möjliga färgkombinationer framför mig.

Så nu vet jag, ICA MAXI en lördag betyder, ”lurar ut”

Kattja är lite lite störd av att jag hoppar högt av hennes jamanden, men hon vänjer sig.

Och så……….det kom ljuva toner ut från en av lägenheterna i dag när vi satt på balkongen, det var så finstämt och tyst, men oj så vackert, dem hade jag aldrig hört utan de där mackapärerna vi har fastgjort vid  och i öronen. Man kan alltså lyssna på musik, wow.

Ni skall veta, alla ni där ute, att det här är rena upptäcktsresan efter lång tid av tystnad, Jag har bara kunnat höra basregistret, MAO grannarnas dunka dunka musik har gått bra att höra, men inte nåt annat.  Jag är lycklig, även om det känns som om man hade satt lock över öronen och silar ljudet genom dem.

Mer rapporter kommer, men förhoppningsvis inga långa avhandlingar om hörsel.

kram och hej

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ljudliga upplevelser

  1. Inga Johansson skriver:

    Så roligt att det går bra och att du får upptäcka en ny värld, eller åtminstone återupptäcka den. Barn kan höras, det vet jag. Slamrar gör det överallt. Då är det skönt att ta en promenad i skogen. Har varit i Malmö hos sonen. Det första jag gjorde vid hemkomsten för en stund sedan var att gå en runda med hunden. Skönt! Lycka till med apparaterna!

Kommentera

