Försöker att förstå

Jag brukar inte ha direkt svårt för att fatta, men med det som senaste dygnet har hänt i Norge är helt ofattbart. Det går inte att greppa, förstå det kan man inte. Det enda man kan är att bli dyster, och sörja med dem som drabbats, och det är ju i princip hela Norge.

Jag tänker på familjerna till de omkomna, de som nu står där med fasan som väcks av det hårda kalla våldet. Hade jag träffat någon av dem hade jag inte haft några ord för att uttrycka det jag känner. Men å andra sidan det behövs inte så många ord. Det behövs bara en vänlig blick ett varmt möte två händer emellan osv…….

Jag tror att jag delar den här känslan av vanmakt och deltagande sorg med många många människor i vårt land och i grannländerna.

Inför det ofattbara i sorgen säger jag bara Gud välsigne er vänner i Norge, må ni finna något ljus i er tillvaro när det första svåra är över, Ni behöver all kraft ni kan få!

 

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Försöker att förstå

  1. oxen64 skriver:

    Instämmer helt i vad Du skrivit. Alla dessa familjer som mist en medlem, ingen kan fatta deras förtvivlan. På grund av vad en enda människa gjort! Ofattbart!

Kommentera

