Vad jag tycker sämst om…..

…. det är tveklöst musik som vinner om jag ställer mig frågan.

Det har inte alltid varit så, men efter en hjärnskada är musik rena tortyren, och så har vi flyttat in i ett hyreshus där det tveklöst börjar spelas högt och ljudligt för öppna fönster och balkongdörrar vid 21.20. Förutom att det dunkar från olika håll mest hela dagen. I natt pågick eländet till kl 02.00 ungefär. Husets missionär kunde inte ens vara på sitt rum utan bänkade sig hos mig på en madrass på golvet. Jag hade en radio som jag motade ljudet med…… alla sätt är bra.

Nu känner jag att jag vill fly, den dundrar och lever så att jag nästan tappar förståndet. Hur i hela friden kunde man sälja ett hus med lugn och ro och flytta HIT.

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vad jag tycker sämst om…..

  1. Inga Johansson skriver:

    Ja, ljudmarodörer finns överallt. Mina uvscouter slocknade snällt i vårt tält igår kväll, men det gjorde inte några andra förmodligen ledarscouter. De satt en bit bort och pratade och skrattade hela natten. Lite sömn blev det ändå, men gissa om jag var trött i morse. Det är jag fortfarande. Hoppas oljudet försvinner från ert hus.

  2. oxen64 skriver:

    Jag tycker verkligen synd om er! Måste vara outhärdligt med sånt störande. Är djupt tacksam för mitt boende, dyrt är det, men absolut tyst, natt som dag.

  3. macthilda skriver:

    Mmm, fast jag skulle gärna lära känna personerna bakom dörrarna även de oljudsproducerande.

Kommentera

