Ännu en dag

Jaha, så har man fått vakna upp till ännu en dag, och har fått leva den också, på ett något så när hyfsat sätt om jag får säga så.

Middagen var väl inte den allra bästa, men mat var det i alla fall, men inte direkt något sådant som man skriver brev hem till mamma om. Det var köttsoppa från burk…… Men den var smaklig och så, så jag gnäller inte, gnäller gör jag inte förrän det blir pölsa, men då går jag i gengäld i total strejk.

Jag håller på med träningen av min onda arm, och skall sanningen fram så blir armen inte mindre ond av det, ibland snarare tvärtom. Jag börjar tro som sjukgymnasten, det här är en rejäl smäll som inte tänker ge sig det närmaste året. Jo, han sade så den trevliga unga mannen som är satt att arbeta med min axel.

Ute har det varit rejält varmt i dag, så varmt att vi inte ville sätta oss på balkongen ens för att vara snälla mot katterna som gillar att sitta där och titta på omgivningen. Kan tala om att när vi sitter där med dem märker vi genast om det kommer en främmande hund, redan innan den syns propsar XP på att få gå in.  Han gillar inte främmande hundar han.

Men i dag var det nästan synd om de två bröderna Johansson, de satt sida vid sida och väntade på att vi skulle gå in i stora rummet med sikte på balkongen, och i dag fick de vackert stanna inne. 31 grader på en knipholk till balkong är lite för mastigt, åtminstone för mig.

Men jag är tacksam över det fina vädret, tro inte annat. Och ser fram emot åska och dunder när det är över 🙂

Husets missionär har äntligen fått lite kläm på hur det skall se ut i hennes rum i framtiden, och det blev riktigt bra. Det kan faktiskt ta tre och en halv månad att få kläm, hon har bevisat det för oss.

Nu skall jag se om jag kan få kläm på det där med insulin och blodsocker.

Vi syns en annan dag, tills dess, HA DET SÅ BRA !

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ännu en dag

  1. Inga Johansson skriver:

    Det var riktigt varmt i Blekinge också. Var nere i Karlskrona och Karlshamn med sonen och hans kompis igår och idag. Svettigt att köra hem, men man har ju AC. Hoppas bröderna överlever värmeböljan och ni också.

Kommentera

