livet är konstigt

Jag lär mig aldrig. Jag trodde att livet var slut när jag lämnade vårt hus i Ekhult. Det var med stor sorg det skedde, och ok jag saknar det fortfarande och kommer väl alltid att göra, men oron över att bo i den här längan av lägenheter var stor, och den oron har lagt sig en hel del. Det händer faktiskt att jag säger att vi skall åka hem när vi ställer kosan hitåt.

Men det som var värre var de människor som stod och fortfarande står mig nära, dem jag tröstade mig med att det inte är mer än 4 mil till Norrahammar, så dem kommer jag att se ofta ändå. Om dem kan jag säga med saknad i djupet av mitt inre, DE ÄR INTE HÄR…. och det är här de skulle vara, eller jag hos dem. De fattas mig så det ekar……..

Katterna var jag säker på att skulle få det svårt, ingen av dem har reagerat ens i 10 minuter på flytten. De har flyttat in och bara BOR här. Hunden och jag hade det nog knivigast med att anpassa oss, men nu travar vi på också som om tingen är i sin ordning.

Jo lite hjälp har jag nog av att jag på grund av yrket varit tvungen att flytta ganska mycket genom åren. Det har alltid varit roligt med ny plats och nya erfarenheter. Men nu när åldern har hunnit fatt mig är det inte fullt så intressant med nya omgivningar. Och den här orten är ju inte direkt ny  för mig heller för den delen.

Bröderna Johansson skulle ju skriva i sin del av Bloggen endera dagen, men de är beroende av mig, mina händer och min förståelse av deras situation för att få det nedskrivet, så det får vänta lite till. De vill ju ha med en bild också, och jag har haft total fotgraferingstorka några månaders tid. De mår i alla fall väl, så mycket kan jag berätta. De sitter nästan dagligen på balkongen en sväng, resten av tiden används till att bära gosedjur till Kattja (Ixus)  eller till att vakta gungstolen mot obehörig användning (XP)

Det var lite från oss kvällen före midsommar. Vi hör av oss snart igen.

hälsningar från mig och fyrbeningarna

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till livet är konstigt

  1. Inga Johansson skriver:

    Roligt att höra att ni mår bra trots allt. Ser fram emot att läsa vad bröderna har att berätta. En och annan bild är inte heller så tokigt. Ha en trevlig midsommar! GBU

  2. oxen64 skriver:

    Midsommarhälsning till Dej, Blomman o alla de övriga! Kram!

  3. Lola skriver:

    Vi saknar Er så mycket här ”hemma”

Kommentera

