Möte med glada

I dag har jag haft ett av mitt livs stora möten. Jag har suttit och tittat på en glada som seglade fram i luften. Det var en majestätisk upplevelse även om den lämnade upplevelsen av kungsörn orörd i sin storhet.

Gladan seglade fram, spanade efter byte, men roade sig också i luftströmmarna. Den var vacker. Ibland kom den riktigt nära, bara några meter över marken 15 meter bort. Fantastiskt.

Förr har jag endast sett glada i Fyledalen vid sjöbo i skåne, men nu har jag sett en glada i EKHULT i småland, jag är lycklig. Känner det som en förmån att ha fått vara med. Jag har vetat att den fanns där, för vi har hört den förr, men det var första gången jag såg den.

Åsså har vi sett Biggan – förstås!

 

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Möte med glada

  1. Inga Johansson skriver:

    Vi hade glador hemma där jag är uppväxt. Jag kommer ihåg att det var en mäktig syn när de seglade på uppvindarna över gården. Vilka fantastiska varelser Gud skapat.

  2. IngBritt skriver:

    Förstår att du fascinerades av denna upplevelse, det skulle även jag gjort om jag sett den här.

Kommentera

