En liten tur till gamla trakter

I dag åkte husets missionär för att hälsa på hästen Bodi. Jag passade på att åka med för att hälsa på vännen B i Ekhult. Vi hade en underbar eftermiddag med prat och skratt på hennes altan. Allt avslutades sedan med korvgrillning när Misisonären återkom.

Vi tog också en tur upp runt vårt förra hus. och det kändes väldigt välbekant om jag får säga så. Men en sak var förändrad, min adopterade björk fanns inte kvar, den hade sågats ner. Jag var så glad över den, den var lite som jag själv, knotig och lite illa åtgången, sned och dan var den också, men den kom varje vår med sina löv och gladde mig just genom att var ofullkomlig men i funktion som just den björk den var.

Nåja den tiden är över, och min tid med björken likaså. Fast jag kan fortfarande känna glädjen över den. Tack Ewald för att du lät den stå kvar när jag bad dig om det den gången ni tänkte fälla den.

Överallt omkring mig dunkar musiken i kväll, och jag känner hur intensivt illa jag tycker om musik när den pågår hela tiden och jag inte har möjlighet att påverka ljudvolymen på den. Det var nackdelen med att bo i hyreshus ja…….. till och med den som aldrig annars brukar låta låter i kväll, och DET må vara hänt.

Men vi kanske är gladare till vintern när vi slipper att skotta snö 🙂

Kan meddela att det fortfarande är skapligt i munnen, ingen blödning. Tala om bönesvar alltså. Ont har jag i käften, men det kan jag leva med ett tag. Det går över.

I morgon är det ännu en dag, och nu skall jag gå att förbereda mig för att sova eller vaka in den, vilket vet man ju aldrig :-)))))

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En liten tur till gamla trakter

  1. Inga Johansson skriver:

    Skönt att blödningen stoppat, hoppas det onda snart går över.

    En liten tur tillbaka till gamla trakter kan vara trevligt. Inte minst om man träffar gamla vänner. Må så gott! GBU

Kommentera

