Här händer det saker

Hej, kan meddela att nu har siamesen Kattja kommit hem för gott efter att ha fött upp sina 6 ungar fram till leverans till de nya ägarna. Vi är glada att ha henne hemma igen.

I går var det Valborgsmässoafton. Vi hade tänkt oss ha lite trevligt på kvällen, därav blev intet. Vi hittade knappt till den plats vi skulle vara vid, och väl där hade jag purknat till och ville hem.

Tidigare på dagen var lite sorglig och samtidigt lite fin. Vi var till Ekhult och sålde fyrhjulingen Willburr. Det var en go familj som köpte den och det var roligt så långt, men jag har haft många härliga turer på Willburr och det var lite tråkigt att behöva lämna den ifrån sig. Men den senaste månaderna har jag lämnat det som var värre än en fyrhjuling så det gick.

Vi träffade också de nya ägarna till vårt hus, och det var trevligt. Annars for jag inte väl av att vara i Ekhult, de sista åren där har varit mer än jobbiga för mig, så jag vill därifrån så fort det går när jag är där. Visserligen var det underbart trevligt att träffa Biggan och fika hemma hos henne, det gör jag gärna om. Det var härligt att träffa Sven också som hade hjälpt mig med försäljningen av Willburr. Tack Sven! Kantorn var också med på ett hörn. Inte av försäljningen men väl på fikat hos Biggan.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Här händer det saker

  1. Inga Johansson skriver:

    Inget firande här heller. Maken jobbade och jag var i trädgården tills det var för sent. Det har ju blivit vår i alla fall. Ha det bra! GBU

Kommentera

