Hon tog det med ro

Kattja är hemma över ett dygn, och det tar hon med ro. Efter en liten stund på hemmaplan hittade hon sin gamla vanliga sovplats i en uråldrig skrivbordsstol. Hon kurade ihop sig och slappade.
På kvällen låg hon på fotpallen till min fåtölj när hon inte jagade. Mat nedanför diskbänken.

Dessförinnan hade husets missionär och jag gett upp för vårt motstånd att införskaffa nya möbler och beställt oss var sin skön fåtölj att sitta i. De förra sköna sittmöblerna flyttade med K.
Det var besvärligt att aldrig kunna sitta avslappnat.

Utanför fönstret kämpar ekarna för att slå ut, och i och med naturuplevelserna inpå knuten känner jag att jag börjar leva igen.
BARA SYNN ATT livet börjar ås tidigt på morgonen jag hade gärna sovit lite till. Nu är kl 7 och jag har varit vaken några timmar med en gammal och senil katt som enda sällskap (Felix)

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

