Jag tänker – det gör ont!

I dag har jag stora tänkardagen, jag är ensam här i lägenheten, såvida man nu kan vara ensam tillsammans med 3 katter och en hund. Men ok jag är enda människan i lägenheten. Så det är ingen som säger emot mig om jag så tänker högt.

Jag tänker på framtid och på förgången tid. De senaste 15 åren har varit svåra, såren efter dem känns, och de visar sig också i alla möjliga och omöjliga lägen, mest omöjliga. Nu står jag då inför en framtid där jag skulle vilja välja bort en del som har med det svåra att göra, men känner att jag inte kan göra det, inte utan att skada både andra och mig själv. Jag får ta ett steg som är mycket halvhjärtat och hoppas på det bästa med andra ord.

Vad det gäller, ja ni som känner mig väl vet, ni andra får grunna ett tag till. I nuläget är det ganska svårt att vara frispråkig i min gamla kända stil. Ni kommer att få veta antar jag.

Jag sitter här bland kvarvarande ouppackade lådor och skriver lite på datorn. Det börjar kännas bättre att bo här nu, (har vant mig vid lådorna hahahaha)

Utanför huset, i backen som stiger brant upp mot skogen mot masterna på toppen, växer det en liten björk, och den har brustit ut i grönska, det är fantastiskt, tänk att jag får uppleva en vår till. Längre bort är det alldeles vitt av vitsippor backarna är alldeles igenväxta med sådana. Blåsippor finns också, och dem är jag speciellt tacksam över, det är ovant för mig med sådana, de har bara funnits på en plats där jag har bott tidigare.

Medan jag sitter och grunnar på nästa steg, om det är rätt eller fel riktning på det, så kan jag alltså glädja mig åt vad naturen ger.

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag tänker – det gör ont!

  1. Inga Johansson skriver:

    Glad påsk önskar vi er alla! Livet är väl som påsken – först kommer det tråkiga och sorgliga, men efter det kommer glädjen.

Kommentera

