Så haver vi flyttat

Nu är två nätter avverkade på det här stället, Vi har sovit bra natten som gick, första natten var det sämre med det för vi blev välkomnade med världens brakpary med dunka dunka och ett sju särdeles hallå från en lägenhet i andra änden av Huset. Jag kan säga som det är, den natten sov inte en kotte på tallhöjden före kl 01.30  Jag  skall tacka de små liven för välkomnandet när jag träffar dem.

Jag hade sagt förut att första natten kommer jag säkert att vilja åka hem igen, och jo visst ville jag det, rejält till och med. Gå och sälja ett hus därman levde tyst och flytta in i ett oherrans oväsen…….

Men natten som gick var det tyst tyst tyst.

Kan meddela att katterna och Simron verkar ta flytten med ro. Bröderna Johansson ser till och med ut att trivas på stället. Simron trivs där Blom är, så det är Felix och jag som är lite lite tveksamma till nöjet med denna flytt.

Vi syns snart igen, nu dyker jag ner bland flyttkartongerna!

Om macthilda

Pastor, fotograf, journalist pensionär och kökspolitiker
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Så haver vi flyttat

  1. Iris skriver:

    Det blir nog snart bättre när allt kommer på plats och det lugnat ner sig. Det ÄR jobbigt att flytta. Kan inte skicka inflyttningsblomma den här vägen, annars skulle jag gjort det! Kram

  2. Marie-Louise Börjesson skriver:

    Skönt att det inte är fest var natt.

  3. Marie-Louise Börjesson skriver:

    Tänker nu på Dig. Visst livet ser just nu inte så positivt ut. Känner med Dig. Kommer o hämtar S på lörd.

Kommentera

